CDA Stede Broec wil terras bij Streekplein en Postkantoor

CDA Stede Broec wil zowel het Streekplein als Hét Postkantoor verrijken door het toestaan van een horecagelegenheid met een terras. Dat staat in het verkiezingsprogramma van de partij.

In 2017 is het Streekplein, dat naast het winkelcentrum het Streekhof ligt, geopend. De partij ziet mogelijkheden om het plein nog meer uitstraling en allure te geven. Zo wil de partij meer ondernemers enthousiast maken om te investeren in terrassen zodat inwoners op een mooie zomeravond in de buitenlucht een drankje kunnen doen en een hapje kunnen eten. “Een extra horecavoorziening in de vorm van een grand café zou een mooie aanvulling zijn die wij van harte zullen toejuichen,” aldus raadslid Marloes Verbaan-Jutte. Ook wil de partij een jaarlijkse ondernemersbeurs stimuleren om lokale ondernemers de mogelijkheid te bieden om aan de inwoners te laten zien wat zij in huis hebben. Bovendien willen zij het mogelijk maken om op het Streekplein bijzondere markten te houden en wil CDA Stede Broec stimuleren dat lokaal talent het Streekplein als podium gebruikt op mooie avonden. Het pleidooi voor meer reuring op het Streekplein sluit aan bij de wens die burgemeester Wortelboer onlangs uitsprak bij de nieuwjaarsreceptie.

Een terras bij Hét Postkantoor is op dit moment niet toegestaan vanwege mogelijke oneerlijke concurrentie tegenover de huidige horeca ondernemers in de nabije omgeving. De partij wil van het terras daarom een sociaal project maken. Raadslid Marloes Verbaan-Jutte: “Door van een terras bij Hét Postkantoor een sociaal project te maken kan een win/win situatie worden gecreëerd. Op deze manier wordt het mogelijk om én een terras toe te staan dat dus extra inkomsten genereert én er ontstaat een meerwaarde op het maatschappelijke vlak. Door bijvoorbeeld de bediening te laten verzorgen door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kan er een sociaal project van worden gemaakt, indien mogelijk in samenwerking met bijvoorbeeld de Praktijkschool of Werksaam.”