Gezellige aftrap campagne CDA Stede Broec

Het was afgelopen zaterdag 20 januari gezellig druk bij het Streekplein voor de campagneaftrap van CDA Stede Broec voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Onder het genot van zelfgemaakte snert, gemaakt door Nico Slagter, en rookworst werd het gesprek aangegaan met de inwoners van de gemeente Stede Broec.

Het CDA deelde als ludieke actie ook strooizout uit aan de inwoners. Hierbij wilde de partij aangeven dat zij zich wil gaan inzetten voor een betere balans in de strooiroutes en een effectievere gladheidsbestrijding.

Raadslid Jean-Pierre Kroezen: ‘Het CDA wil onnodige ongelukken bij sneeuw en ijzel voorkomen. Het is een probleem dat elk jaar weer terugkomt, we hebben er al eerder kritische vragen over gesteld. Zeker voor naar school gaande kinderen en ouderen is het belangrijk dat het strooibeleid goed is. We krijgen signalen binnen dat het budget voor de gladheidsbestrijding gelijk is gebleven en eerder zelfs is gestegen, maar het aantal wegen dat gestrooid wordt aanmerkelijk is verminderd. Daarom willen wij samen met de commissieleden en de portefeuillehouder op zoek gaan naar een betere balans’.