Jack Peerdemann

Mijn naam is Jack Peerdemann, in de periode 2018-2022 actief als raadslid bij CDA Stede Broec en zeer betrokken fractielid. Getrouwd met Marjan, vader van een samengesteld gezin van vijf jongens en een meisje en de gelukkige opa van drie kleinkinderen. Mijn wieg stond in Lutjebroek waar ik nog steeds woonachtig ben, in de kern van ons mooie dorp. Ik ben in het dagelijks leven bedrijfsleider in de enige zuurkoolfabriek in Nederland. In het verenigingsleven ben ik onder andere trots bestuurslid van Toerclub Grootebroek, waarmee we ook het duo-fietsen voor dementerende senioren aanbieden bij het Gezinspaviljoen.

Het CDA spreekt mij enorm aan. Lokale politiek bedrijven met een zeer gemotiveerd team mannen en vrouwen. Het is geweldig om deel uit te maken van een partij waar gezin en samenleving een belangrijke factor vormen en waar normen en waarden met elkaar verbonden zijn. Met een ieder zijn of haar eigen kennis en expertise die zowel door jong als oud wordt gedragen. Samen met CDA Stede Broec wil ik mij inzetten voor een nóg veiligere gemeente!

Veiligheid is een basisbehoefte voor inwoners om zich thuis en geborgen te voelen. Kinderen moeten rustig kunnen fietsen en onze ouderen moeten rustig een rondje kunnen wandelen. Wij willen een lik op stuk beleid, extra toezicht op gevoelige plekken en snel ingrijpen op vandalisme. Daarnaast willen we stimuleren dat elke wijk in samenwerking met de politie en de gemeente een buurtapp krijgt om elkaar op de hoogte te houden van verdachte situaties in de wijk. Wij willen het mogelijk maken om camera’s te plaatsen op risicoplekken en plaatsen die vandalismegevoelig zijn (zoals treinstations, bushokjes, winkelcentrum, etc). Ook zien we graag dat de politie meer zichtbaar is, bijvoorbeeld door op de fiets door de wijken te gaan. Wijkagenten moeten meer als ogen en oren van de buurt functioneren en daar dus ook daadwerkelijk aanwezig zijn. Ook zijn we voor het hard aanpakken van drugsdealers, illegale handel in drugs en illegale verkooppunten.