Voor u gerealiseerd

CDA Stede Broec heeft mede door uw steun kunnen toetreden tot de coalitie en heeft daardoor een wethouder kunnen leveren om onze plannen te realiseren. In de afgelopen periode van vier jaar hebben we, in samenwerking met de coalitiepartners GBS, VVD en PvdA/GroenLinks, de volgende verkiezingsbeloftes en plannen gerealiseerd:

• Een gezellig verblijfsplein (het Streekplein) voor het Streekhof.
  • De start van fase 4 van het Streekhof met behoud van gratis parkeren.
  • Kunstgrasvelden voor de voetbalverenigingen De Zouaven en K.G.B., deze zijn zelfs al in de eerste 18 weken gerealiseerd.
  • Realisatie van de boulevard in Oosterweed en de afronding van plan Oosterweed.
  • Renovatie tennis accommodatie Het Grootslag.
  • Uitbreiding van horeca in ’t Postkantoor.
  • De renovatie van atletiekbaan S.A.V en de renovatie van de BMX-fietscrossbaan van FCC IJsselmeercrossers in het Nassaupark.
  • Het behoud van een zelfstandige gemeente Stede Broec.
  • Het uitbaggeren van de meeste sloten in Stede Broec.
  • Het in goede banen leiden van de decentralisatie van de zorg, zodat goede zorg dichtbij de inwoners kon worden gegeven.
  • Het creëren van een groene en bloeiende gemeente, met hierbij een succesvol duurzaamheidsbeleid om via zonnepanelen zonne-energie op te wekken.
  • Een financieel gezonde gemeente met sluitende begrotingen en een gedegen basis voor de toekomst met hierbij financiële ruimte voor nieuw beleid. De schulden zijn met miljoenen afgenomen en de algemene reserve is gestegen.
  • Een opwaardering en privatisering van de camping Broekerhaven en het recreatieterrein met hierbij in ieder geval de komende jaren gratis entree.
  • Een goede afhandeling van het conflict met het Martinuscollege over de financiële afwikkeling van het asbest verwijderen.
  • Blijvende ondersteuning van het verenigingsleven en de dorpshuizen.
  • Het creëren van een goed ondernemersklimaat.
  • Gezond politiek klimaat met oog voor alle partijen.