CDA Stede Broec behaalt 5 zetels

Afgelopen maandag 21 maart is de verkiezingsuitslag van de gemeenteraadsverkiezingen 2022 officieel vastgesteld. Wij zijn tevreden met en trots op de behaalde 5 zetels. Het opkomstpercentage (bijna 48%) was laag, wat laat zien dat het vertrouwen in de politiek niet al te groot is op het moment. Ook de landelijke tendens zit niet mee. We hebben geprobeerd ons lokale verhaal aan de inwoners van Stede Broec te vertellen en duidelijk te maken wat we willen bereiken de komende 4 jaar in Stede Broec.

Onze concullega en coalitiepartner van de vorige 4 jaar ODS heeft ook een zetel moeten inleveren maar mag met 6 zetels op zak de verkennende gesprekken leiden. Wij nemen uiteraard constructief deel aan deze gesprekken, maar zullen zeker onze standpunten op tafel leggen. Want dat is de reden dat u op ons gestemd heeft! Hoe de coalitie er uiteindelijk uit komt te zien en of wij daar deelgenoot van zullen zijn, weten we nu nog niet. We houden u uiteraard op de hoogte.

Wat wij wel weten, is dat John Kok, Jean-Pierre Kroezen, Trudi Bakker-Rood, Anton Wildoër en Barbara Reus-De Wit de komende 4 jaar zullen plaatsnemen in de Raad als onze nieuwe raadsleden. Wij wensen hun heel veel succes en wijsheid toe!