John Kok lijsttrekker CDA Stede Broec voor periode 2022-2026

John Kok is de lijsttrekker van CDA Stede Broec bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. De partijleden stemden tijdens de ledenvergadering op 15 november jl. unaniem in met zijn voordracht.

Kok is woonachtig in Grootebroek en is samen met zijn twee broers eigenaar van Café de Paus. Ook is hij al ruim 7 jaar fractievoorzitter van CDA Stede Broec en al 11 jaar actief raadslid binnen de gemeenteraad van Stede Broec.

Twijfel door landelijk “gerommel”
Bij de lokale CDA-afdeling is discussie geweest over of er überhaupt nog onder de naam CDA deelgenomen moest worden aan de gemeenteraadsverkiezingen of dat het wellicht beter was om als nieuwe lokale partij verder te gaan. Dit werd vooral ingegeven door de strubbelingen en de soms niet te volgen standpunten in Den Haag.
Kok legt uit: ‘’Keer op keer werden we negatief verrast door wat er zich bij het landelijke CDA voltrok. Daar willen wij niet mee geassocieerd worden, want we hebben er ook niets mee te maken en we hebben er nagenoeg geen invloed op. Lokaal stonden we sowieso altijd al los van het landelijke CDA, al onderschrijven we natuurlijk wel dezelfde normen en waarden.’’

Lokaal een vakkundig team
Het goede team gaf volgens Kok de doorslag. “We hebben lokaal een geweldig team met veel kennis en kunde. Ik ben heel blij dat nagenoeg dit hele team er ook de komende periode weer voor de volle 100% voor wil gaan, aangevuld met een paar heel goede en enthousiaste nieuwe mensen. Dit vonden we ook wel een mooie tegenhanger van het landelijke CDA. Het komt juist nu sterk over om stabiliteit te laten zien. Naast dat ik het ook gewoon heel leuk vind om bezig te zijn met lokale politiek, was ook die stabiliteit voor mij een reden om wederom ja te zeggen tegen het lijsttrekkerschap. De lokale politiek gaat echt over de dingen van hier, zoals de vele mooie voorzieningen in onze gemeente, het verkeer en bijvoorbeeld de ontwikkeling van nieuwe wijken. Wat geeft er nou meer voldoening dan je inzetten voor je eigen leefomgeving en dus een nóg beter Stede Broec?”

Wethouder
Tijdens de ledenvergadering hebben de leden ook besloten om Nico Slagter voor te dragen als kandidaat-wethouder, mochten de kiezers het mogelijk maken dat CDA Stede Broec opnieuw deel uit gaat maken van het nieuwe college. Slagter is een ervaren wethouder in het college van gemeente Stede Broec, momenteel actief als wethouder Financiën, Sport, Economie en Toerisme en Recreatie.

Schouders eronder
Kok heeft er veel zin in om met deze groep mensen de schouders eronder te zetten. “Met onze niet lullen maar poetsen instelling, lukt het vast om Stede Broec ook de komende periode, nóg weer een stukje beter te maken!”

Voor meer informatie en/of vragen over dit onderwerp kunt u terecht bij lijsttrekker John Kok via 06-48509524.